Coronavirus: update

 

Coronavirus: Update

Geupdate op: 20-05-2020 11:30

Naar aanleiding van recente besmettingen van het coronavirus op verschillende plekken in Europa en overige werelddelen, zijn er veel vragen met betrekking tot onze vakanties. Op deze pagina houden we je op de hoogte van actuele ontwikkelingen.

MyHotelCard houdt de ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus nauwlettend in de gaten. Wij staan daarbij voortdurend in contact met lokale en internationale autoriteiten. Houd deze pagina in de gaten voor het laatste nieuws.

De overheid heeft een landelijk informatienummer geopend voor alle vragen over het coronavirus. Voor vragen kan je contact opnemen via: 0800-1351.

 

Ik heb een vakantie geboekt, gaat deze nog door?

Mocht er door het Ministerie van Buitenlandse Zaken een negatief reisadvies naar jouw vakantiebestemming komen afgegeven zijn of afgegeven worden, op het moment dat je op vakantie gaat, nemen wij persoonlijk contact met jou op.

Ook indien jouw vliegmaatschappij of accommodatie aangeven (een deel van) je vakantie te annuleren vanwege het coronavirus, nemen wij persoonlijk contact met jou op om de mogelijkheden te bespreken.

Let op! Het Ministerie van Buitenlandse Zaken houdt geen rekening met de bereikbaarheid van openbare gelegenheden of toeristische trekpleisters op een vakantiebestemming of nabijgelegen gebieden in hun reisadvies. Het kan voorkomen dat sommige bezienswaardigheden uit voorzorg gesloten worden of afwijkend geopend zijn.

Verschillende landen nemen op dit moment maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken. Controleer voor boeking en vertrek of deze maatregelen ook op jou van toepassing zijn, dit kun je checken op de website van het IATA Travel centre.

Ga je pas over een paar maanden naar een bestemming in de buurt van waar het coronavirus is uitgebroken? Dan hoeft dit geen effect te hebben op jouw vakantie. Mocht er iets veranderen voor jouw vakantie, nemen wij direct contact met jou op.

 

Kan ik mijn vakantie gewoon boeken?

Ja, je kunt jouw vakantie gewoon boeken. Op dit moment is het toegestaan om te reizen binnen Nederland en kunnen onze hotels je gewoon ontvangen. Bij de deal op onze website staat aangegeven hoe het hotel invulling geeft aan de geldende maatregelen.

Op dit moment geldt er voor de rest van de wereld een oranje reisadvies, waarbij enkel noodzakelijk reizen wordt aangeraden. De landen om ons heen openen langzaamaan weer de grenzen en staan ook aan hotels toe om weer toeristen te ontvangen. Zo kun je inmiddels in Duitsland weer in een hotel verblijven en zal vanaf 15 juni een verblijf in Oostenrijk ook weer mogelijk zijn. Uiteraard met de inachtneming van de maatregelen die de lokale overheden hebben afgekondigd.

We kunnen uiteraard niet verder in de toekomst kijken en bepalen hoe andere landen weer opengaan en hoe luchtvaartmaatschappijen hun vluchtschema’s weer gaan uitvoeren.

MyHotelCard houdt de ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus uiteraard nauwlettend in de gaten. Wij staan daarbij voortdurend in contact met lokale en internationale autoriteiten.

Kijk voor alle actuele reisinformatie op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

 

Voor welke bestemming geldt er een negatief reisadvies?

Wil je meer informatie over je bestemming? Op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken kun je per land alle informatie vinden. Het reisadvies wordt met verschillende kleuren aangegeven. Kijk voor alle actuele informatie op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

 

Kan ik mijn vakantie (kosteloos) omboeken?

Omboeken vanwege het coronavirus is mogelijk, maar niet (altijd) kosteloos. Houd er rekening mee dat voor vakanties met vertrek binnen 6 weken de omboekmogelijkheden zeer beperkt zijn.

In overleg met hotels proberen wij jouw reis te verplaatsen of je een voucher voor het aankoopbedrag te geven.

Wil je ondanks dat er geen negatief reisadvies geldt voor jouw vakantie, toch liever afreizen naar een andere bestemming of in een andere periode? Neem dan contact op met onze klantenservice, de snelste manier is via e-mail: info@bookunited.com geef hierbij altijd je boekingsnummer aan ons door, dat maakt de afhandeling van je vraag eenvoudiger.

 

Kan ik mijn vakantie (kosteloos) annuleren?

Annuleren vanwege het coronavirus is mogelijk, maar niet kosteloos.

Ter indicatie; de kosten voor het annuleren van een vakantie liggen tussen de 25% en 100% van de totale reissom (afhankelijk van de datum van vertrek). Je kunt bij jouw verzekeringsmaatschappij navragen of ze deze kosten mogelijk vergoeden. In overleg met de hotels proberen wij je een voucher voor het aankoopbedrag te geven.

Mocht er een negatief reisadvies naar jouw vakantiebestemming komen word je daar uiteraard van op de hoogte gebracht. Op dat moment zullen we met je kijken wat voor jou de beste optie is. Veelal en afhankelijk van je vertrekdatum is er dan de mogelijkheid om de reis om te boeken of er vanaf te zien.

Wil je ondanks dat er geen negatief reisadvies geldt voor jouw vakantie, toch liever afreizen naar een andere bestemming of annuleren? Neem dan contact op met onze klantenservice, de snelste manier is via e-mail: info@bookunited.com, geef hierbij altijd je boekingsnummer aan ons door, dat maakt de afhandeling van je vraag eenvoudiger.

 

Ik heb een aanbetaling gedaan, ben ik verplicht het restantbedrag te voldoen?

Ja, je bent een boeking met betalingsverplichting aangegaan. Deze betaling is noodzakelijk om jouw geboekte reis te kunnen uitvoeren. De aankomst voor jouw reis ligt minimaal een maand in de toekomst en kan naar verwachting gewoon uitgevoerd worden.

Indien je de het restbedrag niet voldoet, zijn we helaas genoodzaakt om jouw reis te annuleren waarbij je jouw aanbetaling verliest. Indien je het restant voldoet, zijn er nog mogelijkheden tot omboeken of kan je voor het volledige bedrag (inclusief aanbetaling) een voucher krijgen.

iDeal Mister Cash Visa Mastercard Maestro PayPal